heartbeat:心拍の変化を活用したエンターテインメントシステム  [in Japanese] heartbeat:An entertainment system utilizing changes in user's heart rate  [in Japanese]

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近年心拍が計測できるウェアラブルデバイスの市場が伸びており、健康管理や生活の記録を目的とした製品が多くリリースされている。しかし、ウェアラブルデバイスのエンターテインメント分野における活用には発展の余地がある。そこで、心拍の変化を活用し、みんなで手軽に楽しめるエンターテインメントシステム「heartbeat」を制作した。偶然性が重要な要素となるエンターテインメントに、自分の意思によって完全にはコントロールできない心拍を活用することによって、ユーザーはゲーム感覚で楽しみながら、適切な運動効果を得ることが期待できる。

The market for wearable devices that measure heart rate has been expanding in recent years, and many health management and lifelogging products have been released. However, there is still room for development in the application of wearable devices in the entertainment field. This led us to create heartbeat, an entertainment system that utilizes changes in heart rate and is fun for everyone to use. Working with their own heartbeat, which cannot be controlled completely through willpower, users can enjoy the appropriate exercise benefits while enjoying a game-like experience.

Journal

  • Annual Design Review of Japanese Society for the Science of Design

    Annual Design Review of Japanese Society for the Science of Design 23(1), 1_84-1_89, 2018

    Japanese Society for the Science of Design

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