並列逆相送電無線充電システムの制御変数削減を可能とする低域通過フィルタの設計方法

  • 鈴木 正俊
    (株)東芝 研究開発本部 研究開発センター ワイヤレスシステムラボラトリー
  • 小川 健一郎
    (株)東芝 研究開発本部 研究開発センター ワイヤレスシステムラボラトリー
  • 杜塚 芙美
    (株)東芝 研究開発本部 研究開発センター ワイヤレスシステムラボラトリー
  • 司城 徹
    (株)東芝 研究開発本部 研究開発センター ワイヤレスシステムラボラトリー
  • 石原 寛明
    (株)東芝 研究開発本部 研究開発センター ワイヤレスシステムラボラトリー
  • 兼清 靖弘
    (株)東芝 研究開発本部 研究開発センター ワイヤレスシステムラボラトリー
  • 小倉 浩嗣
    (株)東芝 研究開発本部 研究開発センター ワイヤレスシステムラボラトリー
  • 石田 正明
    (株)東芝 研究開発本部 研究開発センター ワイヤレスシステムラボラトリー
  • 尾林 秀一
    (株)東芝 研究開発本部 研究開発センター ワイヤレスシステムラボラトリー

書誌事項

タイトル別名
  • Design Method of Low Pass Filter for Reducing Control Parameters of WPT System Including Parallel Power Transmission with Opposite Phase
  • ヘイレツ ギャクソウ ソウデン ムセン ジュウデン システム ノ セイギョ ヘンスウ サクゲン オ カノウ ト スル テイイキ ツウカ フィルタ ノ セッケイ ホウホウ

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抄録

<p>Wireless charging technology for heavy-duty vehicles, such as electric buses, has been actively investigated with a view to accelerate the deployment of an important form of eco-friendly transportation. We have developed a wireless power transfer (WPT) system for the rapid charging of electric buses. Most of the performance targets were achieved: the maximum electric power received was 44kW or more, the maximum misalignment tolerance of the transmit and receive charging pads was +/- 10cm or more, and the radiated emission was reduced in accordance with the limits specified by the Radio Act. This paper presents a design method for low radiated emission, and the evaluation of the WPT system.</p>

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被引用文献 (3)*注記

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参考文献 (9)*注記

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