営業員の営業活動に関する認識に対するテキキストマイニングによる分析  [in Japanese] A Text Mining Analysis of Salespersons' Perception of Sales Activities  [in Japanese]

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ビジネス活動の主目的である売上は、営業活動を通じて実現される。そのため、営業活動は、ビジネス活動の中でもっとも重要な活動の一つとされている。近年では人工知能による人間の仕事の置き換えが注目されているが、営業活動は置き換えが最も進みにくい職種の一つとされている。こうしたことから、営業活動について学術的なアプローチによる分析を蓄積することは有意義である。<br>本研究は、営業員に対して実施されたアンケートの回答結果の文章データを分析したものである。営業活動を行う上で最も重要である事柄と最も困っている事柄についての営業員の認識を訊ねられている自由形式回答を、テキストマイニングによって分析した結果を提示する。

Sales, which is the main objective of business activities, are realized through sales activities. Therefore, sales activities are regarded as one of the most important activities in business activities. In recent years, replacement of human work by artificial intelligence has attracted attention, but sales activities are regarded as one of the most difficult tasks to replace. For these reasons, it is meaningful to accumulate analysis based on academic approaches for sales activities.<br>This research analyzes the text data answers of the questionnaire survey conducted to sales personnel. Open-ended questions asked salespersons' perception of the most important and the most difficult issues in conducting business activities. We will show the results of analyzing the answer by using text mining.

Journal

  • Abstracts of Annual Conference of Japan Society for Management Information

    Abstracts of Annual Conference of Japan Society for Management Information 2017s(0), 167-170, 2017

    THE JAPAN SOCIETY FOR MANAGEMENT INFORMATION (JASMIN)

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