工業高等専門学校における音読中心の4技能統合型指導の実践 ―スローラーナーへの指導に配慮して―
-
- 安木 真一
- 京都外国語大学・京都外国語短期大学
書誌事項
- タイトル別名
-
- Skill-Integrated Activities Centering on Oral Reading at the National Institute of Technology:In View of Teaching Slow Learners
抄録
<p>This paper presents a model English language lesson centering on oral reading while integrating the four skills of listening, reading, writing, and speaking. The teaching method is designed especially for slow learners who cannot learn English at an average rate or who have difficulty understanding both the instructions and the lessons themselves. The method that aims to overcome these problems is based on the author’s prior teaching practice at a campus of the National Institutes of Technology. This paper proposes various techniques developed during that time.</p>
収録刊行物
-
- 中国地区英語教育学会研究紀要
-
中国地区英語教育学会研究紀要 47 (0), 105-113, 2017-03-31
中国地区英語教育学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390845712967568128
-
- NII論文ID
- 130007384888
-
- ISSN
- 21898103
- 03851192
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可