認知行動療法トレーニングにおける基本構成要素の検討—英国のガイドラインに基づく検討—  [in Japanese] Examinations of the Basic Components of Cognitive Behavioural Therapy Training Based on United Kingdom Guidelines  [in Japanese]

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Abstract

<p>本研究の目的は、日本の認知行動療法の実践家を育成するために不可欠と考えられる教育研修内容を明らかにすることであった。まず、国内外の認知行動療法家4名によって、英国認知行動療法学会が認証した大学の35の研究科を対象に、教育内容項目が網羅的に収集された。次に、国内外の認知行動療法家7名によって、英国におけるガイドラインにおける教育カテゴリーと日本での教育制度の状況を参照しながら、収集された580項目の教育内容について、分類・整理が行われた。その結果、最終的に、3カテゴリー、62項目が得られ、日本の認知行動療法の教育内容リストが作成された。今後、本研究を基盤として、教育研修内容を構成することが求められる。</p>

<p>The aim of the present study was to examine educational content necessary for cultivating capable cognitive behavioural practitioners. First, data were collected regarding the curricula of cognitive behavioural courses from 35 faculties accredited by the British Association for Behavioural and Cognitive Psychotherapies (BABCP). Second, the collected data were analyzed and categorized based on the British guidelines. Subsequently, 3 categories, comprising 62 items, were extracted, from which a list was compiled of educational content critical for cognitive behavioural therapy in Japan. The discussion suggests that, in the future, when educational content is being developed, it should be based on the results of the present study.</p>

Journal

  • Japanese Journal of Behavioral and Cognitive Therapies

    Japanese Journal of Behavioral and Cognitive Therapies 44(1), 15-28, 2018

    Japanese Association for Behavioral and Cognitive Therapies( JABCT )

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    130007397717
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AA12821633
  • Text Lang
    JPN
  • ISSN
    2433-9075
  • NDL Article ID
    030198841
  • NDL Call No.
    Z19-1619
  • Data Source
    NDL  J-STAGE 
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