eラーニングムービーにおけるアニメーション効果の検証:文字・図の提示時のスムーズな動きの方向  [in Japanese] Examination of animation effects in e-learning movies:Direction of smooth movement of text and figures  [in Japanese]

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国内の多くの高等教育機関にeラーニングシステムが導入されている。学習者の理解を促進するためには、eラーニングシステムにおける情報の提示方法を検討する必要がある。本研究の目的はeラーニングムービーにおける効果的な動きの方向を明らかにする。我々は異なる4方向のアニメーションを用いて印象評価実験を実施した。その結果、多くの被験者は左から右方向を好んだ。また男性は動きの方向の変化を好み、女性は一貫した動きの方向を好んだ。

E-learning systems have been introduced in many higher education institutions in Japan. It is necessary to consider how information needs to be presented in order to promote learners' understanding of e-learning systems. The purpose of this research is to clarify the directions of animation movement that are most effective in e-learning movies. We conducted an impression evaluation experiment using four different animations.We found that many subjects preferred the left to right direction that the movement of text and figures. Males liked changes in the direction of the movement,while females preferred consistent movement.

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  • PROCEEDINGS OF THE ANNUAL CONFERENCE OF JSSD

    PROCEEDINGS OF THE ANNUAL CONFERENCE OF JSSD 65(0), 374-375, 2018

    Japanese Society for the Science of Design

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