中国語母語話者の「に」と「で」の学習ストラテジー
-
- 龐 月婷
- 京都外国語大学大学院
書誌事項
- タイトル別名
-
- A study on learning strategies of "ni" and "de" of Chinese native speaker
抄録
The previous studies on learning strategies of Japanese as a second language are focusing more on Chinese characters, vocabularies, listening comprehension and selection strategies for case particles but less on the learning strategies for postpositional particles. This paper aims to clarify the reasons for the misuse of "ni" and "de" particles in the learning process, and describes the positive effect of active learning motivation strategies on the learning of postpositional particles.
収録刊行物
-
- 日本語教育方法研究会誌
-
日本語教育方法研究会誌 24 (2), 98-99, 2018
日本語教育方法研究会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001288056553088
-
- NII論文ID
- 130007436118
-
- ISSN
- 24239909
- 18813968
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可