メディア史とメディアの歴史社会学 Media History and Historical Sociology of Media

この論文にアクセスする

この論文をさがす

著者

抄録

<p> In this paper, I explain the research methods for handling historical data in</p><p>the context of media studies. I started by organizing the development process</p><p>of media history in Japan, followed by the characteristics of media history of</p><p>the 2000s. Finally, in the context of media history research as it relates to sociology,</p><p>I explain about the methodologies adopted in "Historical Sociology of the</p><p>Advertising Creator"( 2014) and" Olympic, Design, Marketing"( 2017).</p>

収録刊行物

  • マス・コミュニケーション研究

    マス・コミュニケーション研究 93(0), 61-74, 2018

    日本マス・コミュニケーション学会

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    130007497016
  • NII書誌ID(NCID)
    AN10418471
  • 本文言語コード
    JPN
  • ISSN
    1341-1306
  • NDL 記事登録ID
    029187646
  • NDL 請求記号
    Z21-85
  • データ提供元
    NDL  J-STAGE 
ページトップへ