The use of manga teaching materials for flipped classroom in the "Teaching Method of Life Environment Studies”
-
- OHTSU Haruki
- Oita University
-
- YOSHIMURA Kouhei
- Graduate School of Education, Oita University
-
- TAKENAKA Makiko
- Graduate School of Education, Oita University
-
- FUNAOI Hideo
- Soka University
-
- KURODA Hideko
- Kansai Gaidai University
-
- YAMAMOTO Tomokazu
- Graduate School of Education, Hyogo University of Teacher Education
-
- DAIKOKU Takafumi
- Doshisha Woman’s College of Liberal Arts
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 生活科指導法における反転授業用マンガ教材の活用
- 学習者による教材への評価と指導上の留意点の変容
- Evaluation of manga materials and change of attention points in teaching
Abstract
<p>本研究では,教員養成課程の生活科指導法において,マンガ教材を活用した反転授業を実施し,アンケートによるマンガ教材の評価および,プレテスト,ポストテスト,遅延テストによる学習者の指導上の留意点についての変容を見た.その結果,マンガ教材およびマンガ教材を用いた学習は概ね肯定的に評価されていた.学習者の指導上の留意点についての変容は,学習直後のポストテストが最も記述が伸びていたが,「準備と場作り」の観点は遅延テストの記述数の増加が有意であることが分かった.</p>
Journal
-
- JSSE Research Report
-
JSSE Research Report 33 (2), 117-122, 2018-12-01
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001288095588096
-
- NII Article ID
- 130007522176
-
- ISSN
- 18824684
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed