中心業務地区における交通流と歩行者への影響を考慮した路上駐車管理方策に関する研究  [in Japanese] Research on on-street parking management strategies considering traffic flow and pedestrian impact in central business district  [in Japanese]

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Author(s)

    • 池谷 風馬 IKEYA Fuma
    • 横浜国立大学大学院 都市イノベーション学府 Graduate School of Urban Innovation, Yokohama National University
    • 田中 伸治 TANAKA Shinji
    • 横浜国立大学大学院 都市イノベーション研究院 Graduate School of Urban Innovation, Yokohama National University
    • 有吉 亮 ARIYOSHI Ryo
    • 横浜国立大学大学院 都市イノベーション研究院 Graduate School of Urban Innovation, Yokohama National University
    • 三浦 詩乃 MIURA Shino
    • 横浜国立大学大学院 都市イノベーション研究院 Graduate School of Urban Innovation, Yokohama National University

Abstract

<p><tt>2006 年度の道路交通法改正で取締りが強化されたものの、依然として違法路上駐車は多く発生している。これは違法駐車の取締りを徹底していないことが原因と考えられる。中心業務地区では荷捌き等の短時間駐車需要が多く、それに対応した路上駐車許容空間が必要であると考えられている。本研究では、現地調査の結果から交通流を考慮した幹線道路での路上駐車許容空間及び歩行者への影響を考慮した細街路での路上駐車許容空間を提案した。この提案から新たに取締り重点場所を示すことで、現状よりも総取締り距離がおよそ半減することを明らかにした。駐車コストの概念から1時間に1度巡回を行うことで違法駐車コストが合法的な路上駐車よりも高くなることを明らかにした。併せて提案した取締り頻度によって、違法駐車抑制に効果があることを示した。</tt><tt> </tt></p>

<p>Although the crackdown was strengthened by the revision of the Road Traffic Law in 2006, still many illegal street parking has occurred. This is caused by not thoroughly enforcing illegal parking control. In central business district, demand for short-time parking such as cargo handling is increasing, and it is considered that on-street parking allowable space dealing with this demand is necessary. In this research, we proposed on-street parking allowance space on the main arterial road in consideration of the traffic flow and on a narrow street in consideration of the influence on pedestrian from the field survey results. By suggesting newly important crackdown space from this research, we clarified that the total crackdown distance is about half compared with the current situation. According to the concept of parking cost, it was revealed that illegal parking costs will be higher than legitimate on-street parking by doing a patrol once an hour. It also showed that it is effective for suppressing illegal parking by the proposed crackdown frequency.</p>

Journal

  • JSTE Journal of Traffic Engineering

    JSTE Journal of Traffic Engineering 5(2), A_118-A_124, 2019

    Japan Society of Traffic Engineers

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