運用面のアプローチによる大都市の観光バス駐車対策に関する研究:-東京都台東区浅草地域のケーススタディ-  [in Japanese] Studies on Parking Schemes for Sightseeing Buses in Big Cities by the Operational Improvement Approach:- A case Study in Taito City of Tokyo Metropolitan Government -  [in Japanese]

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Abstract

<p><tt>大都市観光地域では,観光バスの駐車や乗降可能なスペースが量的に不足し,円滑な道路交通を阻害する一因となっている。近年では,インバウンドによる観光バス需要の増加が見られるが,個人旅行への転換が進む傾向があり,短期的には,観光バスの路上駐車対策を運用面からアプローチすることが有効になると考えられる。そこで,本研究では,東京都台東区浅草地域で実施されている観光バス駐車対策をケーススタディとして,運用面からの対策がもたらした効果や課題をナンバープレート調査や交通量調査,ヒアリング調査などの結果から明らかにしたうえで,観光バス駐車場の効率的な運用を妨げる不確実性の実態を述べた。そのうえで,大都市観光地域において,運用面からアプローチした観光バスの駐車対策が成立する要件を示した</tt><tt>。 </tt></p>

<p>Safe and smooth road traffic becomes difficult more often, because of a shortage of parking facilities for sightseeing buses in big cities. While the number of foreigners visiting Japan has increased, and the demand for sightseeing buses is rapidly increasing, Foreign Independent Tour (FIT) may increase in the future. Therefore, in big cities, parking measures for sightseeing buses by the operational improvement approach will be effective. This study clarified the effects and problems of operational parking measures for sightseeing buses in big cities from the results of a license plate survey, traffic volume survey, stakeholder interviews and others, by the case study in Asakusa District in Taito City, Tokyo Metropolitan. Additionally, we described the actual situation of uncertainty that hinders efficient operation of parking facilities. Finally, we considered the requirements that parking measures for sightseeing buses approached from the operational improvement would be effective in tour sites of big cities.</p>

Journal

  • JSTE Journal of Traffic Engineering

    JSTE Journal of Traffic Engineering 5(2), A_125-A_133, 2019

    Japan Society of Traffic Engineers

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