英国のCBTトレーニングにおける基本構成要素と教育方法—日本におけるCBTトレーニング・ガイドライン策定に向けた取り組み—  [in Japanese] Basic Components and Methods of Cognitive Behavioral Therapy (CBT)Training in the UK: Implications for Establishing CBT Training Guidelines in Japan  [in Japanese]

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Abstract

<p>本研究の目的は、英国のCBTトレーニングにおける基本構成要素と教育方法を明らかにすることであった。英国認知行動療法学会のLevel 2認証を得ているCBTトレーニングコースのカリキュラム責任者を対象に、CBTトレーニングにおける基本構成要素と教育方法に関する調査を実施した。その結果、英国認知行動療法学会のLevel 2の認証を受けたトレーニングコースにおいては、おおむねガイドラインに沿った包括的な教育がなされていた。特に、治療関係の構築やクライエントの個別性への対応、およびスーパービジョンの有効活用などについては、現場実習における実践的なトレーニングが重視されていることが明らかになった。最後に、本研究の結果を日本のCBTトレーニング・ガイドライン策定にどのように活用していくかについて考察された。</p>

<p>The purpose of the present study was to investigate basic components and methods of cognitive behavioral therapy (CBT) training in the UK. The course directors of the British Association for Behavioural & Cognitive Psychotherapies (BABCP) Accredited Level 2 CBT Training Courses completed questionnaires that assessed the components and methods of the cognitive behavioral therapy training used in their programs. The results revealed that most of the accredited courses provide comprehensive training based on the BABCP guidelines. Especially, a strong emphasis is placed on practical training during clinical placements, with supervision focusing on building skills for establishing therapeutic relationships, addressing individual needs, and using supervision effectively. Finally, implications of the findings for establishing cognitive behavioral therapy training guidelines in Japan were discussed.</p>

Journal

  • Japanese Journal of Behavioral and Cognitive Therapies

    Japanese Journal of Behavioral and Cognitive Therapies 44(2), 93-100, 2018

    Japanese Association for Behavioral and Cognitive Therapies( JABCT )

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    130007624961
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AA12821633
  • Text Lang
    JPN
  • ISSN
    2433-9075
  • NDL Article ID
    030198816
  • NDL Call No.
    Z19-1619
  • Data Source
    NDL  J-STAGE 
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