Development of mathematics teaching method using "Origamics" to develop scientific thinking method
-
- KATSURAGI Tsukasa
- 京都教育大学 大学院教育学研究科
-
- KURODA Yasufumi
- 京都教育大学 教育学部
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 科学的思考方法の習得を目指したオリガミクスによる数学教材の開発
- 科学的思考方法の習得を目指したオリガミクスによる数学教材の開発 : ダイヤカット缶を題材として
- カガクテキ シコウ ホウホウ ノ シュウトク オ メザシタ オリガミクス ニ ヨル スウガク キョウザイ ノ カイハツ : ダイヤカットカン オ ダイザイ ト シテ
- "Diamond cut can" as a subject
- ダイヤカット缶を題材として
Search this article
Abstract
Mathematics in high school demands to develop mathematics teaching method planned to learn scientific thinking method. “Origamics” which was born in Japan is becoming a part of science. Using Origamics has an advantage. It is that learners can think and try and error many ways to fold paper, and that makes doing experiments and inspections possible. The purpose of this study is to develop mathematics teaching method using Origamics to learn scientific thinking method.
Journal
-
- Japan Journal of Mathematics Education and Related Fields
-
Japan Journal of Mathematics Education and Related Fields 57 (3-4), 125-139, 2016
Mathematics Education Society of Japan
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390848250105691648
-
- NII Article ID
- 130007834227
-
- NII Book ID
- AA11830945
-
- ISSN
- 24348899
- 13497332
-
- NDL BIB ID
- 028066288
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed