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- OIDA Kaori
- 和歌山大学大学院観光学研究科博士後期課程
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- NAKATSUJI Haruka
- 和歌山大学観光学部観光実践教育サポートオフィス
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- KAWANO Chiharu
- 和歌山大学観光学部観光実践教育サポートオフィス
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- OKYUDO Masami
- 和歌 山大学観光学部
Bibliographic Information
- Other Title
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- 同一映像をドーム映像またはHMD映像としてバーチャル観光に用いた場合のそれぞれの効果的使用についての一考察
- ドウイツ エイゾウ オ ドーム エイゾウ マタワ HMD エイゾウ ト シテ バーチャル カンコウ ニ モチイタ バアイ ノ ソレゾレ ノ コウカテキ シヨウ ニ ツイテ ノ イチ コウサツ
- Compare Impressions of a Dome Image and a HMD Image Edited from One Original Image
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Abstract
Virtual tourism tools that utilize 360 degree image include dome image and HMD image. It is hypothesized that the viewer’s impression may be different when watching the same scenery on both image. Therefore, when applying both image for tourism strategy, if the impression is different, it is necessary to use it accordingly. In this study, the same video was viewed as both image, and an experiment was conducted to compare the viewers’ impressions using the SD method. It was found that HMD images are more suitable for scenery that emphasizes closeness, and dome images are more suitable for scenery that spreads far away.
Journal
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- The Tourism Studies
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The Tourism Studies 31 (2), 47-57, 2020
Japan Institute of Tourism Research
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Details 詳細情報について
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- CRID
- 1390285697607583616
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- NII Article ID
- 130007921661
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- NII Book ID
- AA11569277
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- ISSN
- 21897530
- 13420208
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- NDL BIB ID
- 030450651
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- Text Lang
- ja
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- Data Source
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- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
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- Abstract License Flag
- Disallowed