遺伝的アルゴリズムを用いたプレイヤーエージェントによるデジタルゲームのバランス調整
書誌事項
- タイトル別名
-
- Balancing digital game by using player agents generated by Genetic Algorithm
抄録
<p>The research theme of this project is cost reduction of Quarity Assurance(QA) for digital game. Focusing on QA dealing with ensuring game balance. In this research, we create player agents for the game by Genetic Algorithm and systems to support QA's work using statistics of agents' data. Agents behave like real players in eyes of developers of the game. Agents' data can provide us statistics regarding strength of various items.</p>
収録刊行物
-
- 人工知能学会第二種研究会資料
-
人工知能学会第二種研究会資料 2017 (SAI-030), 01-, 2017-11-25
一般社団法人 人工知能学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390007750044121856
-
- NII論文ID
- 130008081628
-
- ISSN
- 24365556
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可