放送型サイバースペースにおけるオブジェクトの人気度およびアバタとの距離を考慮したスケジューリング方式

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Other Title
  • A Scheduling Method Considering Object Popularity and Distance between Objects in a Broadcast-based Cyberspace

Abstract

大規模な仮想空間システムでは,クライアント数の増加に伴うサーバへの負荷の増大が問題となる.そこで筆者らの研究グループでは,サーバにおける負荷を削減するために放送型サイバースペースを提案し,これまでに空間モデルデータのスケジューリング方式,およびクライアントにおけるプリフェッチ方式を提案してきた.本稿では,オブジェクトの属性情報や移動データを放送する環境を想定し,これらのデータを効率よく提供するために,仮想空間におけるオブジェクトの人気度の偏り,オブジェクトの閲覧者であるアバタとオブジェクトの距離,およびデータの放送時間間隔を考慮したスケジューリング方式を提案する.また,本稿では提案したスケジューリング方式を評価し,結果について議論する.

In large-scale networked virtual environments, excessive load on the server occurs due to an increase of clients. In order to reduce the server load, we previously proposed the broadcast-based cyberspace, methods of scheduling spacial data at the server, and prefetching methods at clients. In this paper, we assume an environment where the information on positions and properties of objects is broadcasted as data items and propose a scheduling method for improving broadcast efficiency. Our method considers the object popularity, distance between objects and avaters which observes the object, and the broadcast period. Moreover, we also show the results of simulation experiments regarding the performance of our proposed method.

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Details 詳細情報について

  • CRID
    1050011097160662656
  • NII Article ID
    170000082154
  • Web Site
    http://id.nii.ac.jp/1001/00099653/
  • Text Lang
    ja
  • Article Type
    conference paper
  • Data Source
    • IRDB
    • CiNii Articles
    • KAKEN

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