携帯電話を用いた口コミ型音楽プロモーションシステム

書誌事項

タイトル別名
  • Music promotion system that uses cellular phone.

抄録

近年,携帯電話を用いた新たな広告手段としてトルカが注目されている.トルカはこれまで紙媒体として配布されていたクーポン券などを携帯電話で取得できる他,携帯電話間で容易にコピーして再配布することができる.一方,PC の高性能化に伴い楽曲の編集が容易になり,個人やインディーズアーティストによる楽曲制作が盛んに行われている.そこで,著者らは携帯電話のトルカ機能を用いたユーザ間の口コミによる音楽プロモーションが有効であると考えその支援システムを開発した.また,評価実験を行いトルカ作成者,取得者の双方にとってトルカを用いた音楽プロモーションが有効であることが分かった.

Recently, cellular phone users have paid attention to ToruCa as a new medium for advertising. ToruCa can be used as an electronic coupon on cellular phone. And it is easy for people to copy ToruCa in a cellular phone to their friends. On the other hand, the performance of the personal computer goes up, and it makes possible for amateur musicians to record and edit music on PCs. Then, we thought ToruCa could be used for music promotion, and developed the system that creates ToruCa easily. We conducted the evaluation experiment, and the system has been proven useful for both ToruCa creators and users.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1050011097143344640
  • NII論文ID
    170000082450
  • Web Site
    http://id.nii.ac.jp/1001/00099951/
  • 本文言語コード
    ja
  • 資料種別
    conference paper
  • データソース種別
    • IRDB
    • CiNii Articles

問題の指摘

ページトップへ