CANを用いた階層統合型車載ネットワークの提案
書誌事項
- タイトル別名
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- Proposal of In-vehicle Network Integrating Multiple Control Levels on CAN
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抄録
自由な拡張,未知の進化に対応する車載システムアーキテクチャ実現に向け,ECUとデバイス間のI/O配線を多重化し,これをECU間の情報共有手段であるCANに統合した階層統合型ネットワークを提案する.I/O配線量を削減し,機器の設置自由度を増すことで,交換や追加が可能となり,ハードウェアの進化に対応できる.本稿では,提案を実現する通信方式を説明するとともに,階層統合の実現性をシミュレーション評価し,I/O制御に必要な帯域,応答性を確保できていることを示す.さらに,AUTOSAR上への実装とシステム評価によって,車載システムに適合できることを示す.
For realization of in-vehicle system architecture corresponding to free extension and future evolution, we propose an in-vehicle network which multiplex the I/O wiring between an ECU and the devices and integrates it into CAN, which is information sharing instrument between ECUs. It can cope with the evolution of hardware by reducing the amount of I/O wiring and increasing the degree of freedom of installation of I/O devices. In the paper, we explain the communication method to realize the proposal and show that it satisfies the bandwidth and responsiveness required for I/O control by evaluating the feasibility of hierarchical integration by simulation. In addition, we show that it is compatible with in-vehicle system by the implementation on AUTOSAR and system evaluation.
収録刊行物
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- 情報処理学会論文誌
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情報処理学会論文誌 59 (11), 2074-2084, 2018-11-15
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1050001337909744640
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- NII論文ID
- 170000149891
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- NII書誌ID
- AN00116647
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- ISSN
- 18827764
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- Web Site
- http://id.nii.ac.jp/1001/00192270/
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- 本文言語コード
- ja
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- 資料種別
- journal article
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- データソース種別
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- IRDB
- CiNii Articles