商業イベントでの仮設店舗における大量物品販売業務の効率化方式

この論文をさがす

抄録

ライブ・エンタテイメントの市場規模はプラス成長を維持しており,その売上はチケット収入だけでなく物販収入も大きい.物販には,イベント特有の会場規模や設備などの条件から,短時間大量販売ゆえの慢性的な混雑,販売機会の損失など課題が多い.しかし,イベント開催が1回限りという場合も多く,課題が解決されず,業務効率化やデジタル化もほとんどされていない.本稿では,商業イベントにおける仮設店舗のレジ業務分割による,短時間大量販売業務の効率化方式を提案した.従来方式での業務時間と比較する実験を行った結果,2つの業務を同時進行しても業務時間を50%以下に短縮することができ,人件費を削減しつつ業務時間短縮が可能であると推測した.また,深刻なトラブルの原因となる人為的ミスを減らし,客と運営企業双方の負担を軽減することが可能であると考える.さらに,様々なイベント条件に対応可能であるという,提案方式の有用性を示した.

The market scale for concerts has been expanding, and as well as revenue generated from ticket sales, that generated from merchandise is increasing. Merchandise stores suffer from many problems, such as chronic congestion and sales opportunity losses. However, these problems have yet to be resolved because companies do not necessarily host second commercial events. In this paper, we discuss an efficient method for large-scale sales in a short time by dividing work at temporary stores for commercial events. Furthermore, we compared our method with the conventional method, and the results show that with our method, the work time can be reduced to less than 50%. It is also assumed that labor costs can also be reduced. In addition, we can cut down the burden on both customers and companies by reducing human error. From these results, it could be said that our method is useful.

収録刊行物

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ