書誌事項
- タイトル別名
-
- SIMULATION OF USING CLASSROOM WITH CARD GAME BY CHILDREN -A study on user-participated design process of elementary school-
- カードゲームを用いた児童による教室まわりの使い方シミュレーション--小学校の設計におけるユーザー参加に関する研究
- カードゲーム オ モチイタ ジドウ ニ ヨル キョウシツマワリ ノ ツカイカタ シミュレーション ショウガッコウ ノ セッケイ ニ オケル ユーザー サンカ ニ カンスル ケンキュウ
- SIMULATION OF USING CLASSROOM WITH CARD GAME BY CHILDREN
- –A study on user-participated design process of elementary school–
- -小学校の設計におけるユーザー参加に関する研究-
この論文をさがす
抄録
Though children are user for school building, they suggest limited place (toilets, signboard, biotop etc.) when new school building is designed. It is desirable that designers accept children’s view. This paper reports the simulation of using classroom with card game by children. The card game is able to draw out the children’s actual needs for facilities and goods, and get the concrete usage. Children can express their opinion easily through playing card game, and suggest various usage.
収録刊行物
-
- 日本建築学会技術報告集
-
日本建築学会技術報告集 17 (35), 265-269, 2011
一般社団法人 日本建築学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205171439744
-
- NII論文ID
- 200000373918
- 130004507094
-
- NII書誌ID
- AN10531441
-
- ISSN
- 18818188
- 13419463
-
- NDL書誌ID
- 10995750
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可