道路障害リスクと道路巡回の合理化方策

  • 小濱 健吾
    京都大学大学院工学研究科都市社会工学専攻修士課程
  • 貝戸 清之
    大阪大学大学院工学研究科グローバル若手研究者フロンティア研究拠点
  • 小林 潔司
    京都大学経営管理大学院経営管理講座
  • 加藤 俊昌
    国土交通省近畿地方整備局道路部
  • 生田 紀子
    財団法人道路保全技術センター近畿支部

書誌事項

タイトル別名
  • Road Hazards Risks and Rational Patrol Policy
  • ドウロ ショウガイ リスク ト ドウロ ジュンカイ ノ ゴウリカ ホウサク

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抄録

This paper focuses on road patrol service which is carried out to remove and repair the road hazards risks, and addresses the methodology to make a. decision on the rational road patrol policy based on the trade-off relationship between its service level and budget constraint. Specifically, the road hazards generation process is formulated by Poisson Gamma, model in which the population parameter, that is arrival rate, is stochastically distributed, to express the heterogeneity of arrival rate of various road hazards risks. Employing this Poisson Gamma. generation model, the Management indicator of road hazard risks can be modeled. Furthermore, under the budget constraint, the rational road patrol policy that can mitigate the road hazard risks is proposed and applied for an empirical study.

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被引用文献 (1)*注記

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