書誌事項
- タイトル別名
-
- ショウガクセイ オ タイショウ ト シタ ダイガクセイ ニ ヨル ピア サポート クンレン ノ コウカ ナカマ カンケイズクリ ニ カダイ オ カカエル ガッキュウ ニ オケル テキオウカン ノ ヘンカ
この論文をさがす
抄録
P(論文)
This paper reports on effects of a peer support training by undergraduate students for 4th grade students (N=29) in a primaryschool, focusing on changes of adaptation to friends, teachers and classroom atmosphere. These were measured by aquestionnaire that was self-rated by students. Results showed that the peer support training seemed to make students moreaware of problems and immaturity of their peer relations and students' feelings of adaptation to friends and classroomatmosphere decreased. Needed further practices to support students to develop their peer relations and adaptation werediscussed.
収録刊行物
-
- 福山大学こころの健康相談室紀要
-
福山大学こころの健康相談室紀要 4 89-95, 2010
福山 : 福山大学人間文化学部心理学科附属こころの健康相談室
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1050845762917452160
-
- NII論文ID
- 40017004110
- 110007496005
-
- NII書誌ID
- AA12189883
-
- ISSN
- 18815960
-
- NDL書誌ID
- 10588999
-
- 本文言語コード
- ja
-
- 資料種別
- departmental bulletin paper
-
- データソース種別
-
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles