子どもが理解できなかった時--教育実習での学生の体験  [in Japanese] The analysis of reasons for children's not being able to be understood in school: in the experiences of student teaching  [in Japanese]

Access this Article

Search this Article

Author(s)

Abstract

教育実習を終えた大学生に対して「子どもを理解できなかった場面」について報告してもらい、問題の所在、学校の生活時間帯、彼らの状況的立場、推測した要因等から分析を行い、実習期間中の子どもに対する理解の方法や生徒指導のあり方及び大学における教育相談関連科目のあり方について検討した。

Journal

  • Journal of educational studies, Tottori University

    Journal of educational studies, Tottori University (1), 11-28, 2011

    鳥取大学 大学教育支援機構 教育センター 教職教育部門

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    40018823744
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AA12515433
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    Departmental Bulletin Paper
  • Journal Type
    大学紀要
  • ISSN
    21858160
  • NDL Article ID
    11092963
  • NDL Source Classification
    ZF1(教育)
  • NDL Call No.
    Z72-D38
  • Data Source
    NDL  IR 
Page Top