生活科・総合的な学習の時間への着目の意義

書誌事項

タイトル別名
  • The Significance of Focusing on Living Environment Studies and the Period for Integrated Studies:
  • 生活科・総合的な学習の時間への着目の意義 : 環境教育/ESDの制度化をめぐる議論を射程に入れて
  • セイカツカ ・ ソウゴウテキ ナ ガクシュウ ノ ジカン エ ノ チャクモク ノ イギ : カンキョウ キョウイク/ESD ノ セイドカ オ メグル ギロン オ シャテイ ニ イレテ
  • Examining Discussions on Inclusion of Environmental Education/ESD in the Curriculum
  • −環境教育/ ESD の制度化をめぐる議論を射程に入れて−

この論文をさがす

抄録

The aim of this study was to find new insight with regard to structuring consumer education and including it in schooling. First, this work focused on living environment studies and the period for integrated studies and it ascertained the significance of those subjects. Second, this work discusses the fostering of leaders in consumer education based on discussions regarding the inclusion of environmental education and education for sustainable development (ESD) in the curriculum. This work then proposes that a schedule for consumer education be created at individual schools.

収録刊行物

  • 消費者教育

    消費者教育 37 (0), 11-20, 2017

    日本消費者教育学会

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ