ヴィロンの戦略変化と経営者の信念 : 事例研究

書誌事項

タイトル別名
  • ヴィロン ノ センリャク ヘンカ ト ケイエイシャ ノ シンネン : ジレイ ケンキュウ
  • Viron no senryaku henka to keieisha no shinnen : jirei kenkyū
  • Strategic change and managerial beliefs at VIRON : a case study

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抄録

type:text

本稿では, ヴィロンの事例研究をつうじて経営者である西川隆博の信念とビジネスモデルを浮き彫りにする。その際, 戦略的企業家がパン業界の持続可能性のために何を思い, どう行動しているか, という戦略変化にかかわるプロセスを明らかにする。経営者の信念は, 価格競争の罠に陥っているパン業界を, 品質を追求する業界にしたいというものだった。そこで, 彼が競争環境を変えるために投じた最初の石がヴィロンだった。 This paper focuses on how Takahiro Nishikawa’s beliefs influence the business model of VIRON by adopting a methodology of qualitative research. This aims to understand the process of strategic change as for what the strategic entrepreneur thinks and acts for the sustainability of baking industry. His beliefs were to change the industry which was trapped under price competition into the one which would seek for high-quality and innovation. VIRON was an attempt that reflected such beliefs.

論文

収録刊行物

  • 三田商学研究

    三田商学研究 61 (6), 49-62, 2019-02

    慶應義塾大学出版会

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