算数科授業における数学的知識の構成にみる協定の特徴に関する一考察 : Searleの言語行為論に基づく交渉を捉える記述枠組みの構築
Bibliographic Information
- Other Title
-
- サンスウカ ジュギョウ ニ オケル スウガクテキ チシキ ノ コウセイ ニ ミル キョウテイ ノ トクチョウ ニ カンスル イチ コウサツ : Searle ノ ゲンゴ コウイロン ニ モトズク コウショウ オ トラエル キジュツ ワクグミ ノ コウチク
- A study on the characteristics of agreements during mathematical knowledge construction in mathematics class : Developing a descriptive framework that captures negotiations based on Searle's speech act theory
Search this article
Journal
-
- 日本数学教育学会誌. 数学教育学論究 = Journal of Japan Society of Mathematical Education. Research journal of mathematical education / 日本数学教育学会 編
-
日本数学教育学会誌. 数学教育学論究 = Journal of Japan Society of Mathematical Education. Research journal of mathematical education / 日本数学教育学会 編 114 3-17, 2020-12
東京 : 日本数学教育学会
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1520853834427039744
-
- NII Article ID
- 40022435200
-
- NII Book ID
- AN00311755
-
- ISSN
- 0021471X
-
- NDL BIB ID
- 030808934
-
- Text Lang
- ja
-
- NDL Source Classification
-
- ZF9(教育--各科教育)
-
- Data Source
-
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN