Working with words : a guide to teaching and learning vocabulary
著者
書誌事項
Working with words : a guide to teaching and learning vocabulary
(Cambridge handbooks for language teachers / general editor, Michael Swan)
Cambridge University Press, 1986
- : hardback
- : pbk
大学図書館所蔵 全147件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 196-198
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This is a practical guide for teachers on how to select, organise and teach vocabulary to all levels of students. It discusses the linguistic and psychological theories relevant to vocabulary learning, describes with clear examples traditional and current methods of presentation and practice, and suggests ways of assessing and supplementing the vocabulary component of coursebooks. Working with Words is an ideal resource for practising teachers and teachers in training.
目次
- Acknowledgements
- Preface
- Part I. Words: Their Meanings and Forms: 1. Language awareness activities
- 2. Words and their meanings
- 3. Words and their forms
- Part II. Principles in Learning and Teaching Vocabulary: 4. Decisions about content
- 5. How the learner discovers meaning
- 6. Memory and written storage
- Part III. Classroom Activities: 7. Using visual aids
- 8. Using authentic reading texts
- 9. Teacher designed contexts and the use of the dictionary
- 10. Speaking activities
- 11. Games, questionnaires and problem solving
- Part IV. Vocabulary in Course Books: 12. Vocabulary in course books
- Key
- Bibliography
- Index.
「Nielsen BookData」 より