Perspectives on media effects
著者
書誌事項
Perspectives on media effects
(Communication / a series of volumes edited by Dolf Zillmann and Jennings Bryant)
L. Erlbaum Associates, 1986
- : hard
- : pbk
大学図書館所蔵 全38件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographies and indexes
内容説明・目次
内容説明
The social, cultural, and psychological impacts of mass media communication are explored in this volume by top media effects researchers. These experts review traditional topics (agenda setting, violence, aggression), and offer new insights into questions largely left untapped -- television addiction, pornography, the social effects of new technologies, and the idea that entertainment is itself a media effect.
目次
Contents: M. McCombs, S. Gilbert, News Influence on Our Pictures of the World. G. Gerbner, L. Gross, M. Morgan, N. Signorelli, Living with Television: The Dynamics of the Cultivation Process. A.S. Tan, Social Learning of Aggression from Television. L. Berkowitz, K.H. Rogers, A Priming Effect Analysis of Media Influences. N.M. Malamuth, V. Billings, The Functions and Effects of Pornography: Sexual Communication Versus the Feminist Models in Light of Research Findings. R. Smith, Television Addiction. S. Ball, P. Palmer, E. Millward, Television and Its Educational Impact: A Reconsideration. Johnston, J.S. Ettema, Using Television to Best Advantage: Research for Prosocial Television. B.S. Greenberg, Minorities and the Mass Media. P.H. Tannenbaum, Policy Options for Early Election Projections. J.M. Wober, The Lens of Television and the Prism of Personality. R.P. Hawkins, S. Pingree, Activity in the Effects of Television on Children. B. Reeves, E. Thornson, J. Schleuder, Attention to Television: Psychological Theories and Chronometric Measures. A.M. Rubin, Uses, Gratifications, and Media Effects Research. D. Zillmann, J. Bryant, Exploring the Entertainment Experience. J.L. Salvaggio, Setting the Parameters for Information Society Research.
「Nielsen BookData」 より