Communicative language teaching : an introduction
著者
書誌事項
Communicative language teaching : an introduction
(New directions in language teaching / editors, Howard B. Altman and Peter Strevens)
Cambridge University Press, 1981
- : pbk
並立書誌 全1件
大学図書館所蔵 全150件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 101-106
Includes index
内容説明・目次
内容説明
The communicative approach is changing the face of foreign language teaching. It provides an introduction to communicative language teaching for practising classroom teachers. The author gives a single coherent account of the basic communicative ideas, emphasizing those aspects most important in the classroom so that teachers can integrate the new ideas into their own familiar methods. He stresses that a knowledge of grammar remains essential for effective communication.
目次
- Acknowledgements
- Introduction
- 1. What is communicative ability?
- 2. Relating forms to meanings
- 3. Communicative activities: some general considerations
- 4. Functional communication activities
- 5. Social interaction activities
- 6. Listening activities
- 7. Choosing what to teach
- 8. A communicative approach
- Further reading
- Bibliography
- Index.
「Nielsen BookData」 より