A theory of political choice behavior
著者
書誌事項
A theory of political choice behavior
(Praeger series in public and non-profit sector marketing)
Praeger, 1987
大学図書館所蔵 全14件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 173-184
Includes index
内容説明・目次
内容説明
The first book to examine voter behavior from both psychological and marketing perspectives, A Theory of Political Choice Behavior provides the tools politicians need to understand today's voter. It puts forth a comprehensive theory of voting behavior and empirically tests it on four recent elections; its prediction rate is as high as 95 percent in some cases. Section A examines the need to understand voter behavior and analyzes the traditional methods researchers have used in the past; Section B puts forth the author's new theory; Section C tests that theory; and Section D describes its implications for the present and the future. A tested recipe book for public policymakers as well as candidates, their media people, and their campaign strategists on all levels, this volume also includes sample surveys which pollsters can use to design their own polls.
目次
Section A: Introduction The Need to Understand Political Choice Behavior Research Traditions in Voter Behavior Section B: A Theory of Political Choice Behavior Description of the Theory Basis of Choice Section C: Theory Testing Measurement of the Theory Four Tests of the Theory Section D: Strategies and Trends Strategic Implications of the Theory Future Trends Appendixes
「Nielsen BookData」 より