Effective education : a minority policy perspective
著者
書誌事項
Effective education : a minority policy perspective
(Contributions to the study of education, no. 20)
Greenwood Press, 1987
大学図書館所蔵 全19件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes references and index
内容説明・目次
内容説明
Effective Education analyzes the ways in which majority and minority interests interact in the educational system. It outlines the concepts, goals, and policies of effective educational environments, and examines teaching and learning strategies for diversified groups of students. Despite the additional challenges presented by diversified student populations, author Charles Vert Willie demonstrates the advantages which may also derive from these groups, and shows how minority students can make general contributions to educational reform.
目次
Preface
Concepts, Goals, and Policies
Introduction: Effective Education, a Moral Enterprise
The Excellence Movement and Lessons from History
Education and Public Policy
Alternative Realities
Alternative Routes to Excellence
Relative Effects of Race, Gender, and Socioeconomic Status
Dominant and Subdominant Populations: Toward a Theory of Complementarity
Effective Schooling
Leadership Development Programs
Educating Liberation Leaders
The Morehouse College Saga
On Diversity and High Quality
Teaching and Learning Strategies
The Education of Benjamin Elijah Mays
Good and Bad Teaching
Mentoring Methodologies
Future Projections
Black Colleges in Higher Education's Future
The Future of Desegregated Elementary and Secondary Education
Ambiguity and Ambivalence--Responses to Education
About the Author
Index
「Nielsen BookData」 より