School-age children
著者
書誌事項
School-age children
(Child psychology, . Second-language acquisition in childhood / Barry McLaughlin ; vol. 2)
L. Erlbaum Associates, 1985
2nd ed
- set
- pbk.
並立書誌 全1件
-
-
Preschool children / Barry McLaughlin
BA01450301
-
Preschool children / Barry McLaughlin
大学図書館所蔵 全49件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 259-278) and indexes
内容説明・目次
内容説明
First published in 1987. Throughout human history, learning a second language has been an important part of the educational process. From ancient times to the present, school children have had to struggle to learn a second language (and in many cases third and fourth languages). To be educated meant to know a language other than the language of one's family and community. The contemporary American educational system is one of the few in recorded history that allows its products to remain monolingual.
目次
- Chapter 1 Second-Language Teaching and Learning
- Chapter 2 Second-Language Education: International Contexts
- Chapter 3 Second-Language Education: The Canadian Experience
- Chapter 4 Second-Language Education: The United States
- Chapter 5 Instructional Practices
- Chapter 6 Classroom Organization and Interaction Patterns
- Chapter 7 Individual Difference Variables
- Chapter 8 Social Factors
- Chapter 9 Assessment
- Chapter 10 Evaluation
- Chapter 11 Conclusion
- References Author Index
- subject Index
「Nielsen BookData」 より