Cases in competitive strategy
著者
書誌事項
Cases in competitive strategy
Free Press , Collier Macmillan, c1983
大学図書館所蔵 全64件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Designed to be used in combination with ... Competitive strategy" -- introd
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Though the cases in "Cases in Competitive Strategy" may be informative when studied on their own, they are designed to be read and analyzed in combination with the companion volume, "Competitive Strategy". The conceptual materials and the cases are designed to reinforce each other, showing the connection between the theory and the practice of competitive strategy formulation. The 26 case studies provide the student with a context in which to develop a working understanding of competition and the ability to identify the factors that shape the success or failure of a firm. Each case places the reader in a real-world business setting - providing a strategist's view of Kodak or General Electric - and allows for the first-hand exploration of various problems involved in designing and implementing strategy. The reader must cope with making choices actual companies have faced. A major theme of the book is that a firm can shape the rules of competition in its favour if it understands these rules in a sophisticated way.
「Nielsen BookData」 より