Becoming critical : education, knowledge, and action research
著者
書誌事項
Becoming critical : education, knowledge, and action research
Falmer Press, 1986
- : pbk.
大学図書館所蔵 全23件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 225-233
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
First published in 1986. There is now a growing movement to extend the professionalism of teachers by providing them with greater opportunities to engage in curriculum theorizing and educational research. The purpose of this book is to offer a rationale by outlining a philosophical justification for the view that teachers have a special role as researchers and that the most plausible way to construe educational research is as a form of critical social science.
目次
Introduction Chapter 1 Teachers, Researchers and Curriculum Chapter 2 The Natural Scientific View of Educational Theory and Practice Chapter 3 The Interpretive View of Educational Theory and Practice Chapter 4 Theory and Practice: Redefining the Problem 6 Towards a Science of Educational Research Chapter 5 A Critical Approach to Theory and Practice Chapter 6 Towards a Critical Educational Science Chapter 7 Action Research as Critical Educational Science Chapter 8 Educational Research, Educational Reform and the Role of the Profession
「Nielsen BookData」 より