Cognitive science and mathematics education
著者
書誌事項
Cognitive science and mathematics education
Lawrence Erlbaum Associates, 1987
- : pbk
大学図書館所蔵 全36件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This volume is a result of mathematicians, cognitive scientists, mathematics educators, and classroom teachers combining their efforts to help address issues of importance to classroom instruction in mathematics. In so doing, the contributors provide a general introduction to fundamental ideas in cognitive science, plus an overview of cognitive theory and its direct implications for mathematics education. A practical, no-nonsense attempt to bring recent research within reach for practicing teachers, this book also raises many issues for cognitive researchers to consider.
目次
Contents: A.H. Schoenfeld, Cognitive Science and Mathematics Education: An Overview. E.A. Silver, Foundations of Cognitive Theory and Research for Mathematics Problem-Solving. J.G. Greeno, Instructional Representations Based on Research About Understanding. R.D. Pea, Cognitive Technologies for Mathematics Education. J. Kilpatrick, Problem Formulating: Where Do Good Problems Come From? A. Henderson, From the Teacher's Side of the Desk. S.B. Maurer, New Knowledge About Errors and New Views About Learners: What They Mean to Educators and More Educators Would Like to Know. A.H. Schoenfeld, What's All the Fuss About Metacognition? R.H. Wenger, Cognitive Science and Algebra Learning. H.O. Pollak, Cognitive Science and Mathematics Education: A Mathematician's Perspective. F.J. Crosswhite, Cognitive Science and Mathematics Education: A Mathematics Educator's Perspective.
「Nielsen BookData」 より