Drama techniques in language learning : a resource book of communication activities for language teachers
著者
書誌事項
Drama techniques in language learning : a resource book of communication activities for language teachers
(Cambridge handbooks for language teachers / general editor, Michael Swan)
Cambridge University Press, c1982
New ed
- : pbk
大学図書館所蔵 全132件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 232-234
"2nd ed."--T.p. verso
内容説明・目次
内容説明
Drama Techniques in Language Learning offers a large selection of techniques for use at all levels which focus learners' attention on communicative tasks or activities. These involve the whole personality of the learner and provide real reasons for expressing feelings and opinions. The techniques require no special training and can easily be introduced into normal course work. This greatly expanded highly successful edition provides: advice on using the techniques in the classroom; 150 ideas for interesting and productive fluency practice; clear instructions for the teacher; and detailed cross-referencing between exercises.
目次
- Acknowledgements
- Fresh thoughts for a new edition
- Introduction
- Some practical considerations
- language needs
- List of exercises indicating language requirements
- 1. Introductory exercises
- 2. Observations
- 3. Interpretation
- 4. Creation and invention
- 5. Word-play
- 6. Problem-solving
- 7. The use of literary texts, poems and songs
- 8. A day's work
- Bibliography.
「Nielsen BookData」 より