Teaching listening comprehension
著者
書誌事項
Teaching listening comprehension
(Cambridge handbooks for language teachers / general editor, Michael Swan)
Cambridge University Press, 1984
- : hard
- : pbk
大学図書館所蔵 全182件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 169-172) and index
内容説明・目次
内容説明
Teaching Listening Comprehension is about developing listening comprehension skills in the language classroom. In Part I, some essential background issues are dealt with. The author defines the characteristics of real-life listening, analyses the problems encountered by language learners, and discusses the considerations involved in planning successful classroom listening practice. Part II contains a wide variety of exercise types. The activities range in level from elementary to advanced and illustrate techniques appropriate for both adults and children. The exercises can be used as they stand or they can serve as models for teachers who wish to design their own materials.
目次
- List of illustrations
- Acknowledgements
- Part I. Understanding Spoken English: 1. Real-life listening
- 2. Listening to English as a foreign language
- 3. Planning exercises
- Part II. Suggestions for Classroom Activities: 4. Listening for perception
- 5. Listening for comprehension
- A postscript
- Bibliography
- Index.
「Nielsen BookData」 より