The child's understanding of number
著者
書誌事項
The child's understanding of number
Harvard University Press, c1986
- : cloth
- : pbk
大学図書館所蔵 全25件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. vii, 246-254
Includes index
内容説明・目次
- 巻冊次
-
: cloth ISBN 9780674116368
内容説明
The authors report the results of some half dozen years of research into when and how children acquire numerical skills. They provide a new set of answers to these questions, and overturn much of the traditional wisdom on the subject.
- 巻冊次
-
: pbk ISBN 9780674116375
内容説明
The authors report the results of some half dozen years of research into when and how children acquire numerical skills. They provide a new set of answers to these questions, and overturn much of the traditional wisdom on the subject.
目次
1. Focus on the Preschooler 2. Training Studies Reconsidered 3. More Capacity Than Meets the Eye: Direct Evidence 4. Number Concepts in the Preschooler? 5. What Numerosities Can the Young Child Represent? 6. How Do Young Children Obtain Their Representations of Numerosity? 7. The Counting Model 8. The Development of the How-To-Count Principles 9. The Abstraction and Order-Irrelevance Counting Principles 10. Reasoning about Number 11. Formal Arithmetic and the Young Child's Understanding of Number 12. What Develops and How Conclusions References Index
「Nielsen BookData」 より