Instructional technology : foundations
著者
書誌事項
Instructional technology : foundations
L. Erlbaum Associates, 1987
- : pbk.
大学図書館所蔵 全32件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographies and indexes
内容説明・目次
内容説明
First Published in 1987. The technical knowledge that constitutes instructional technology includes practical procedures for using existing media to deliver instruction, and also to deliver portions of instruction that supplement the communications of an instructor. Instructional technology includes practical techniques of instructional delivery that systematically aim for effective learning, whether or not they involve the use of media. It is a basic purpose of the field of instructional technology to promote and aid the application of these known and validated procedures in the design and delivery of instruction.
目次
Contents: R.M. Gagn , Introduction. R.A. Reiser, Instructional Technology: A History. R.M. Gagn , R. Glaser, Foundations in Learning Research. B.H. Banathy, Instructional Systems Design. R. Kaufman, S. Thiagarajan, Identifying and Specifying Requirements for Instruction. P.F. Merrill, Job and Task Analysis. C.M. Reigeluth, R.V. Curtis, Learning Situations and Instructional Models. S. Tobias, Learner Characteristics. M.L. Fleming, Displays and Communication. G.C. Nugent, Innovations in Telecommunications. C.V. Bunderson, D.K. Inouye, The Evolution of Computer-Aided Educational Delivery Systems. R.D. Tennyson, O.C. Park, Artificial Intelligence and Computer- Based Learning. E.L. Baker, H.F. O'Neil, Jr., Assessing Instructional Outcomes. R.M. Morgan, Planning for Instructional Systems. R.K. Branson, G. Grow, Instructional Systems Development. E. Burkman, Factors Affecting Utilization.
「Nielsen BookData」 より