The dark side of the screen : film noir
著者
書誌事項
The dark side of the screen : film noir
(A Da Capo paperback)
Da Capo Press, 1981
- : pbk
- タイトル別名
-
Film noir
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Cover title: Film noir
Reprint. Originally published: San Diego : A.S. Barnes, 1981
Bibliography: p. 211-212
Filmography: p. 213-220
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Foster Hirschs Dark Side of the Screen is by far the most thorough and entertaining study of the themes, visual motifs, character types, actors, directors, and films in this genre ever published. From Billy Wilder, Douglas Sirk, Robert Aldrich, and Howard Hawkes to Martin Scorsese, Roman Polanski, and Paul Schrader, the noir themes of dread, paranoia, steamy sex, double-crossing women, and menacing cityscapes have held a fascination. The features that make Burt Lancaster, Joan Crawford, Robert Mitchum, and Humphrey Bogart into noir heroes and heroines are carefully detailed here, as well as those camera angles, lighting effects, and story lines that characterize Fritz Lang, Samuel Fuller, and Orson Welles as noir directors.For the current rediscovery of film noir, this comprehensive history with its list of credits to 112 outstanding films and its many illustrations will be a valuable reference and a source of inspiration for further research.
目次
The City at Night The Literary Background: The Boys in the Back Room The Cinematic Background: From Expressionism to Neo-Realism The Crazy Mirror: Noir Stylistics The Noir Director The Noir Actor Down These Mean Streets Narrative Patterns Noirs Legacy
「Nielsen BookData」 より