Teacher expectancies
著者
書誌事項
Teacher expectancies
L. Erlbaum, 1985
大学図書館所蔵 全26件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographies and indexes
内容説明・目次
内容説明
First published in 1987. Evolutionary theory and learning theory have for a long time developed in quite separate traditions. The purpose of this book is partly to celebrate new developments in the two theories by displaying some of the work of this new breed of scholar. It is the editors' hope that they can encourage others to look more carefully at the mechanisms that make learning an evolutionary consideration and evolution a learning theory consideration.
目次
- Chapter 1 Nativism, Naturalism, and Niches, Robert C. Bolles
- Chapter 2 Darwin was a Learning Theorist, Rodrigo Garcia y Robertson, John Garcia
- Chapter 3 Evolution and Learning Before Thorndike:, Bennett G. Galef
- Chapter 4 Learning as Inference, J. E. R. Staddon
- Chapter 5 Learning and Adaptation in Food-storing Birds, David F. Sherry
- Chapter 6 A Comparison of Taste Aversion Learning in Humans and Other Vertebrates, A. W. Logue
- Chapter 7 A Comparative-Ecological Approach to the Study of Learning, Alan C. Kamil, John E. Mauldin
- Chapter 8 The Phylogeny of Information Processing, Roger T. Davis, James D. Dougan
- Chapter 9 Contrasting Styles of Song Development and Their Consequences Among Passerine Birds, Donald E. Kroodsma
- Chapter 10 A Functional Behavioristic Approach to Aversively Motivated Behavior:, Michael S. Fanselow, Laurie S. Lester
- Chapter 11 Reproductive Behavior:, Michael Domjan, Karen L. Hollis
- chapter Some Comments on the Adaptationist Approach to Learning, Michael D. Beecher
「Nielsen BookData」 より