The self-apparent word : fiction as language/language as fiction
著者
書誌事項
The self-apparent word : fiction as language/language as fiction
Southern Illinois University Press, c1984
大学図書館所蔵 全28件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
The novel is dead was the cry of the 1960s, and so it was as an authoritative report concerning the world; but from that death, Klinkowitz argues, arose a form of writing that celebrates the creative process, a narrative that is not "about "something but "is "something.Klinkowitz first characterizes the modern fiction of the earlier 20th century wherein the word fades into the background because the story line forms the essence of the fiction. Thus the word is self-effacing. Postmodern fiction, on the other hand, features the word. Words in postmodern fiction are opaque, not transparent. Of necessity we notice the word and must look closely at it; thus the word becomes self-apparent. "
「Nielsen BookData」 より