Academic freedom and Catholic higher education
著者
書誌事項
Academic freedom and Catholic higher education
(Contributions to the study of education, no. 21)
Greenwood Press, c1987
大学図書館所蔵 全19件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [221]-230
Includes index
内容説明・目次
内容説明
In recent decades, as the question of academic freedom within Catholic higher education has received greater attention, models and interpretations of academic freedom have been proposed to help Catholic colleges and universities deal with the issue. James Annarelli contends, however, that present Catholic interpretations place unnecessary constraints on these institutions and are inadequate in many other ways. In his study he offers a critical analysis of both Catholic and secular modes of academic freedom and frames a set of criteria applicable to Catholic institutions, while advancing pertinent insights on the issue as a whole.
目次
Foreword by Charles E. Curran Acknowledgments Introduction The Context of the Problem The American Roman Catholic College and University Academic Freedom and the Catholic Campus: The Current State of the Discussion The Secular Model of Academic Freedom in the United States: A Descriptive Overview A Critical Examination of Existing Catholic Approaches to Academic Freedom A Critical Examination of the American Secular Model of Academic Freedom Criteria for Interpreting Academic Freedom in the Catholic Context Selected Bibliography Index
「Nielsen BookData」 より