Happiest days : the public schools in English fiction
著者
書誌事項
Happiest days : the public schools in English fiction
Manchester University Press , Distributed exclusively in the USA and Canada by St. Martin's Press, c1988
- : hard
- : pbk
並立書誌 全2件
大学図書館所蔵 全51件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [302]-310
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This book examines the nature, role and function of the public school story in British culture and society. It traces the history, development and influence of the genre on attitudes and opinions in the period of just over a century from its inauguration with Thomas Hughes's "Tom Brown's Schooldays" to its apotheosis in the Greyfriars stories of Frank Richards. Arguing that fiction not only reflects but creates public opinion, the book focuses on eleven key works to highlight themes and variations, continuities and changes in the genre, and to illustrate the differing reactions of high culture and popular culture to the public schools. The case studies include Kipling's "Stalky and Co", Dean Farrar's "Eric", P.G.Wodehouse's "Mike", E.M.Forster's "The Longest Journey", and James Hilton's "Goodbye Mr Chips". In each case Jeffrey Richards examines how reality was transformed into fiction and how the fiction was received by the public and helped to shape its perceptions. The book will be valuable reading for undergraduates and academics interested in cultural studies, literature and social history.
「Nielsen BookData」 より