The Culture of capital : art, power, and the nineteenth-century middle class
著者
書誌事項
The Culture of capital : art, power, and the nineteenth-century middle class
Manchester University Press, c1988
- : pbk.
大学図書館所蔵 全32件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This volume contains a collection of essays on the relationship between money, politics and status among the Victorian bourgeoisie through art, patronage, collections and exhibitions, particularly in northern England.
目次
- The failure of the Victorian middle class - a critique, Simon Gunn
- commerce and the liberal arts - the political economy of art in Manchester, 1775-1860, John Seed
- class, culture and control - the Sheffield Athanaeum movement and the middle class, Alan White
- the culture of separate spheres - the role of culture in 19th-century public and private life, Janet Wolff
- without distinction of party - the Polytechnic Exhibitions in Leeds, 1839-45, Caroline Arscott
- employer, husband, spectator - Thomas Fairbarn's commission of "The Awakening Conscience", Caroline Arscott
- the partial view - the visual representation of the early 19th-century industrial city, Caroline Arscott and Griselda Pollock.
「Nielsen BookData」 より