Television, imagination, and aggression : a study of preschoolers
著者
書誌事項
Television, imagination, and aggression : a study of preschoolers
L. Erlbaum Associates, 1981
大学図書館所蔵 全38件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 158-163
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
First Published in 1981. This book presents a detailed account of a two-year study relating preschool children's home television-viewing patterns to their spontaneous behavior, play, aggression, and language use in nursery school settings. It also describes an attempt to modify children's viewing patterns and behavior through interventions with parents and special training procedures. This book will be of special interest to behavioral scientists and graduate students in the fields of child development and communication research.
目次
- Chapter 1 Television: Its Potential Role in the Cognitive and Emotional Development of the Child
- Chapter 2 The Developmental Study: Participants, Variables, and Procedures
- Chapter 3 A Year to Grow: Patterns of TV-Viewing, Behavior, and Language
- Chapter 4 Dimensions of Spontaneous Play
- Chapter 5 Imaginary Playmates
- Chapter 6 Television-Viewing and Aggression Play Observations
- Chapter 7 Family Interviews: Home Life Style, TV-Viewing, and Aggression
- Chapter 8 Parent-Intervention Study: Rationale, Method, Results
- Chapter 9 Television and Imagination: What We Have Learned and What Still Lies Ahead
「Nielsen BookData」 より