Education and the education of teachers
著者
書誌事項
Education and the education of teachers
(International library of the philosophy of education)
Routledge & K. Paul, 1977
大学図書館所蔵 全41件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
First Published in 1977. There is a growing interest in philosophy of education amongst students of philosophy as well as amongst those who are more specifically and practically concerned with educational problems. The aim of the new International Library of the Philosophy of Education is to build up a body of fundamental work in this area which is both practically relevant and philosophically competent. This collection of papers represents the author's developing thought over the past ten years about education and the education of teachers.
目次
Part I Education 1 Education and the educated man 2 The meaning of quality in education 3 Ambiguities in liberal education and the problem of its content 4 Dilemmas in liberal education 5 The justification of education 6 Was Plato nearly right about education? Part II The education of teachers 7 The place of philosophy in the training of teachers 8 'Education' as a specific preparation for teaching 9 Education as an academic discipline 10 The role and responsibilities of the university in teacher education
「Nielsen BookData」 より