Actio and persuasion : dramatic performance in eighteenth-century France
著者
書誌事項
Actio and persuasion : dramatic performance in eighteenth-century France
Clarendon Press, 1986
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [177]-190
Includes index
内容説明・目次
内容説明
In 18th-century France an intellectual battle was fought to raise the professional status of acting to the level of other arts involving rhetoric and expressive technique. The central strategy was based on the ancient rhetorical notion of actio, a theory of gesture, attitude, and facial expression already employed in the teaching and practice of religious, forensic, and political oratory. In this lucid study, Goodden explores the belief, championed by Diderot and others, that the primary mode of persuasion is not auditory, but visual.
「Nielsen BookData」 より