A common policy for education
著者
書誌事項
A common policy for education
Oxford University Press, 1988
大学図書館所蔵 全21件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [176]-178
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This book places the arguments of the current debate on education into perspective, analyzes the essential issues and proposes a way forward. Warnock outlines the principles underlying education at all levels and argues that there should be a common policy within which providers of education can share essentially common aims. She considers the system of public examinations linking secondary and tertiary education, and looks for a more flexible and informative system than blocks of examinations at 16 and 18. There is a critical review of methods of teacher training and suggests ways in which the status and professionalism of teachers could be enhanced. There are propositions for ways in which higher education could become more adaptable and more highly regarded than it is at present.
目次
- List of abbreviations. Introduction - the past
- secondary school - the structure of the curriculum
- examinations
- the teaching profession
- higher education
- conclusion. References. Index.
「Nielsen BookData」 より