Animal symbolism in Hofmannsthal's works
著者
書誌事項
Animal symbolism in Hofmannsthal's works
(American university studies, Ser. I . Germanic languages and literatures ; v. 56)
P. Lang, c1987
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 265-279
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This study examines recurring animal images in Hofmannsthal's major works and some fragments. In his early Maerchen der 672. Nacht and in Reitergeschichte animals confront man with evidence of his own physicality, symbolizing what Hofmannsthal called Die Unentrinnbarkeit des Lebens. Hunting imagery in Die Frau im Fenster, the unfinished Knabengeschichte, and Andreas provides insight into problematical relationships between men and women. The analysis of animal torture in Das kleine Welttheater, Andreas, and Der Turm exposes deep-rooted conflicts between fathers and sons.
目次
Contents: Analysis of animal imagery, from literary and psychoanalytical sources - Creates an new understanding of problematical relationships between men and women and between fathers and sons.
「Nielsen BookData」 より